Göta Autocity AB ansluter sig till Mekonomen Bilverkstad

• Pressmeddelanden
  • 11 sep 2024, 08:00 CEST
Mekonomen verkstad

Nu väljer Göta Autocity i Borås att ansluta sig till verkstadskonceptet Mekonomen Bilverkstad. Idag arbetar två personer i kundmottagning och verkstad och tillsammans med Mekonomen Bilverkstad ser man en möjlighet i att ytterligare förbättra det gemensamma kunderbjudandet på orten.

Göta Autocity i Borås ansluter sig till verkstadskonceptet Mekonomen Bilverkstad. Utbildningsmöjligheter för verkstadens fordonstekniker, den branschledande positionen och fördelaktiga konceptpaketeringen är några av anledningarna till beslutet.

– Vi är såklart mycket glada över att verkstadsansvariga Brwa Mohamed Ali och Göta Autocity väljer att ansluta sig till oss på Mekonomen Bilverkstad. Tillsammans hoppas vi kunna skapa en ännu bättre kundupplevelse för alla som besöker oss, säger Madeleine Westerling, kedjechef på Mekonomen Bilverkstad.

I samband med öppnandet av Göta Autocity erbjuder verkstaden nu bland annat en kostnadsfri utvändig guldtvätt ur sitt sortiment, i samband med att man genomför en bilservice hos verkstaden.

– Jag är oerhört glad över att Göta Autocity nu anslutit sig till Mekonomen Bilverkstad. Jag tror att vi tillsammans kommer kunna utveckla vårt erbjudande på orten, säger Madeleine Westerling.

Hos Göta Autocity arbetar idag två personer i verkstad och kundmottagning. Man ser fram emot att tillsammans med Mekonomen Bilverkstad fortsätta driva verkstaden i Sveriges starkaste verkstadskoncept; Mekonomen Bilverkstad.