Viking Kontroll väljer J&B Maskinteknik som partner

• Pressmeddelanden
  • 30 aug 2024, 08:00 CEST

Avtalet mellan parterna innebär att J&B Maskinteknik blir helhetsleverantör för stationsutrustning, montage, kalibrering, service och underhåll till Viking Kontrolls samtliga befintliga och kommande besiktningsstationer i Sverige.

Avtalet omfattar en helhetslösning där J&B Maskinteknik åtar sig ansvaret att stötta Viking Kontroll genom hela resan från ritning till montering, färdigställande av besiktningsstation samt löpande service och underhåll.

– Vi är mycket stolta över samarbete och det känns otroligt roligt att ha fått förtroendet att bidra till Viking Kontrolls tillväxt och utveckling i Sverige, säger Håkan Ohlin, vd J&B Maskinteknik.

Viking Kontroll är en del av Viking Sverige som erbjuder rikstäckande assistansservice från Ystad i söder till Kiruna i norr. Fram till år 2030 har bolaget som mål att etablera 30 besiktningsstationer runt om i landet, där J&B Maskinteknik nu är vald som helhetsleverantör gällande stationsutrustning, montage, kalibrering, service och underhåll.

– Att fortsätta vår expansion och tillväxtresa tillsammans med J&B Maskinteknik känns både tryggt och säkert. På så vis är vi garanterade marknadens bästa produkter och dessutom rikstäckande kunnig och snabb service till våra besiktningsstationers utrustning, säger Fredrik Hållander, Business area manager Viking Kontroll.

J&B Maskinteknik är en del i svenska Mekonomen Company som är den ledande aktören på eftermarknad för fordon i Sverige.

Om J&B Maskinteknik:
J&B Maskinteknik AB erbjuder unika helhetslösningar med fokus på utrustning för hela fordonsindustrin. Med en bred produktportfölj samt en kunnig och tillgänglig serviceorganisation i hela landet utförs installation, underhåll och kalibrering av verkstadsutrustning.